Anak Murid Pintar vs Cikgu Pintar

Cerita berkisar tentang seorang guru dengan anak-anak muridnya di dalam kelas ketika dia mengajar mereka subjek matematik. Jelas anak muridnya yang pintar bakal bertemu dengan seorang cikgu yang sememangnya pintar…Cuba lihat bagaimana ianya terjadi di dalam kelas tersebut.
Cikgu : Sekarang saya nak hangpa semua jawab soalan saya ni…EMPAT TOLAK DUA berapa?
Pelajar: 4 2 = 2..
Cikgu : Betul ke dua..hangpa pasti ka?..ok Karim, Kader..betul ka?
Karim : Betul Cikgu..DUA
Kader: Jawapan dia DUA cikgu..
Cikgu : Bagus…hangpa semua memang pandai.
Cikgu : Ok kalau TOLAK DUA TAMBAH EMPAT pulak..berapa jawapannya? 

Pelajar : ENAM
Kader : Eh apa pulak 6..LAPAN la..
Karim : Hang lagi bengong..Kan kat depan tu ada tolak…jawapan dia TOLAK ENAM.
Kassim : Bukan tolak la..NEGATIF ENAM…cikgu pun silap tu..
Cikgu : Oh ya ka..maaf…ok ganti TOLAK dengan NEGATIF..so apa jawapannya?
Pelajar: -2 + 4 = -6 ..
Cikgu : Kamu pastiker tu jawapan dia?
Pelajar: Iye..NEGATIF ENAM..
Cikgu : Muktamad?..tiada bangkangan?
Pelajar: Muktamad cikgu…
Cikgu : Sekali lagi…hangpa memang terer.
Cikgu : Kalau LIMA TOLAK EMPAT?
Pelajar : SATU.
Cikgu : TOLAK EMPAT TAMBAH LIMA?
Pelajar : TOLAK SEMBILAN
Cikgu : Betul ka?..muktamad?
Pelajar: muktamad cikgu..
Cikgu : Kassim macam mana?
Kassim : NEGATIF SEMBILAN la..
Cikgu : Alamak saya silap lagi…Hangpa memang terer.
Cikgu : Katakanlah hangpa hutang dengan saya DUA ringgit…hangpa dah bayar EMPAT ringgit…jadi hangpa masih hutang lagi dengan saya ENAM ringgit…betul?
Pelajar : Eh..mana boleh cikgu…sepatutnya dah habis la hutang tu..
Cikgu : Apa alasan hangpa?
Pelajar : Kami hutang DUA ringgit ja..lepas tu bayar EMPAT ringgit..bukan saja dah habis bayar hutang..lebih lagi DUA ringgit lagi..
Cikgu: Habis tu kan hangpa cakap tadi..-2 + 4 = -6 ?
Pelajar : Eh……..
Cikgu : Kassim?
Kassim : hehehehe…

Lain2 Artikel Menarik:

tokjogho

Mengapa Tok Jogho? Sebenarnya, Tok Jogho merupakan ketua dalam satu-satu persembahan Dikir Barat yang amat popular di Kelantan. Penggunaan nama Tok Jogho sebagai pentadbir laman web PanduanPercuma.info adalah berdasarkan fakta yang mana dalam setiap persembahan Dikir Barat, Tok Jogho merupakan nadi kepada keseluruhan persembahan di mana beliau perlu bijak mengatur kata-kata dan menyusun ayat agar persembahannya terserlah dan menarik, lain daripada yang lain. Itulah matlamat PanduanPercuma.info - ingin menjadi sebuah laman web berbahasa Melayu yang unik, penuh dengan maklumat dan informasi kepada semua.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*